- 0 SEK
Du som är privatperson har 14 dagars ångerrätt/bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor med oskadad/obruten förpackning/försegling/teknisk plombering inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket.
T.ex. om du köper kängor i kartong måste dessa förpackas i ett ytteremballage innan retur, du kan inte tejpa direkt på varans förpackning. Du kan prova t.ex. ryggsäck, sovsäck och kängor hemma inomhus för att se om de passar dig. Men tar du med dem utomhus så anses varan som använd och retur medges ej. Ingen bytesrätt på kapat material som band, snöre, kardborre, resår, väv och liknande.
Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.
Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.
Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.
Instruktioner:
- Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran. Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
- Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
- Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i oskadad originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
Förpacka godset väl för att undvika skador.Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.
OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.